Find indre ro og styrke i at afholde vanskelige samtaler eller holde en tale .Her følger en god øvelse som kan hjælpe dig godt på vej

Det er meget kendt inden for idrætspsykologiens verden, at visualisere dig frem til et positivt udfald, at du vinder får et flot resultat. Det kan du også anvende i afholdelse af” vanskelige samtaler”

Ind i melem hænder det, at vi er nødt til at afholde eller deltage i  en svær samtale. Og de tanker du tænker om det giver også udfaldet. Jeg  antager at du ønsker et frugtbart, positivt konstruktivt møde.  Så er det, det du visualisere.

Der er to slags visualiseringer intern/ ekstern. Den eksterne visualisering ser du dig agere som var du i en film (ser dig selv udefra), og den interne der er du inde i dig selv, i rummet.

Inden du går i gang med at visualisere er det vigtigt at du tager et par dybe indåndinger, at der er ro omkring dig. Dernæst kan du begynde.

Visualisere (nu for dig selv) at den samtale som for dig er vanskelige, at gennemføre. Kommer til at forløbe dig rigtig godt.

Undervejs i visualiseringen vil der dukke andre tanker op.  Men lad dem blot passere. Føl, mærk, duft brug så mange sanser som muligt undervejs i din visualiseringsøvelse.

 

20160711_204956

 

For nogle er det nemmere, end for andre at visualisere. Det kommer an på om du bruger mest din højre eller venstre hjernehalvdel til, at løse opgaver i. Det er et spørgsmål om teknik, og øvelse.

Formålet med visualisering er, at mødet forløber så godt som muligt. Så tæt på som du ønsker det reelt finder sted.

Det virker fordi, at hjernen tror den har været til mødet før,- inden selve mødet finder sted. Og fordi de følelser og tanker du fodre din hjerne med. Det er, hvad der afspejler sig i din ydre verden, hvis du anvender en positiv visualisering bevirker det til sammen , at du er rolig, fattet og hviler i dig selv.

 Og nej (desværre), det er ikke altid, at det bliver som du forventer. Men så må du evaluere på, hvad kan du gøre bedre næste gang.

Har du prioriteret  at lave øverlsen mange gange nok  Eller er det måske bare ikke dig ?

( Men har du ikke prøvet det vil jeg varmt anbefale dig at prøve det af )

I sportens verden er det meget anerkendt, og virker. Ved at anvende et positivt mind-set i visualiseringen. Kan du godt træne dig op i ,at gøre det lettere for dig selv.

Så næste gang du skal deltage i en svær samtale- optræden, holde en tale eller en eksamen. Så stil lige ind på dine positive tanker. Visualisere over for dig selv, at det kommer til at forløbe dig rigtig godt.Og jeg vil meget gerne høre, hvordan det gik dig.

Hvis du har lyst til at dele din erfaring er du velkommen til at skrive til mig på facebook Tanja Tifre Coaching. Hvor du også kan skrive i privat besked. Du er også velkommen til at skrive en kommentar på facebooksiden.

Og er det første gang du læser med. Vil jeg blive glad for et “Synes godt om” på facebookboksen.

God fornøjelse og dag.

Kh. Tanja

NB: Snart udkommer min første vlog

Jeg blogger en gang ugentlig om bedre livskalitet for særligt sensittive mennesker. Kender du nogle der kan have glæde af at læse med. Så del det gerne videre.